USA 2012 - 27 maart: Memphis- St. Louis

Om 8 uur staan we weer op, en na een groet aan onze Nederlandse buren rijden we om iets over 9 de camping af. Via de Elvis Presley Boulevard rijden we de Interstate 240 op. Langs de weg zien we meerdere borden van een IHOP-restaurant, maar als we de afslag nemen waar de IHOP zou moeten zitten kunnen we hem niet vinden. Gelukkig vinden we wel een ander restaurant waar we ook een prima ontbijt krijgen. Na het ontbijt vinden we na enig zoeken de I-240 weer terug die we afrijden tot we de I-40 West kunnen pakken. Ter hoogte van downtown gaan we weer van de interstate af om op zoek te gaan naar het Slave Haven Underground Railroad Museum. Dat is gevestigd in een niet heel erg florissante buurt met wat dichtgetimmerde huizen e.d.

USA 2012 145

In het museum loopt net een grote groep uit een bus rond. Wij luisteren even mee en begrijpe dan dat we eigenlijk naar een andere ingang moeten. Daar komt ook net de rondleidster aan die ons vraagt of we met de groep meewillen of over 25 minuten een separate rondleiding willen. We besluiten het eerste te doen totdat blijkt dat de groep weer snel weg moet. Van een andere gids krijgen we alsnog de hele rondleiding, samen met en ander stel. Het blijkt dat het huis waar we staan in 1856 door een geëmigreerde Duitser speciaal is neergezet om als veilige haven voor gevluchte slaven te dienen. Ja, er zijn ook goede Duitsers! Gevluchte slaven konden in de kelder van dit huis tijdelijk verblijven tot er gelegenheid was om via de Mississippi-rivier verder naar het noorden te reizen. De gids vertelt uitgebreid over dit huis, de zogenaamde Underground Railroad waarlangs de slaven vluchtten, maar ook over de mensonwaardige manier waarop de slaven vanuit Afrika naar Amerika werden vervoerd, in Amerika werden verhandeld en door hun bazen werden behandeld. Met een echte gospelstem zingt ze zelfs nog een stukje van de liedjes waarmee de slaven communiceerden. Erg interessant allemaal. Maar wel zo uitgebreid dat het al 12 uur is geweest voordat we weer in de camper stappen om op weg te gaan naar Saint Louis.
Via de Interstate 40 West komen we op Interstate 55 North terecht en die brengt ons al snel in Arkansas, de zevende staat in deze vakantie. Het landschap is er niet erg boeiend, het lijkt net alsof we over de A6 door de Flevopolder rijden. Na 65 mijl rijden we Arkansas alweer uit en rijden we Missouri in. Het landschap wordt langzamerhand wat heuvelachtiger en daarmee wat boeiender. Het waait wel behoorlijk hard en dat vindt onze camper, met een relatief korte wielbasis, niet zo heel fijn. Ten opzichte van de camper van vorig jaar rijdt deze toch wat onrustiger. Ondertussen hebben we ook ontdekt dat onze TomTom ook Nederlands kan praten. Voortaan zal de Nederlandse Eva ons begeleiden.
Na zo’n 20 mijl in Missouri halen we in een Welcome Center een stapeltje folders. Weer zo’n 30 mijl verder stoppen we om benzine te tanken en om een broodje van de Subway te halen. Als we weer onderweg zijn besluit een grote vogel (type erg grote kraai of raaf) om vanuit de middenberm van de snelweg maar weer eens een stukje te gaan vliegen. Helaas doet hij dat net als wij langskomen, en wij komen van rechts en zijn toch sterker. Met een doffe klap botsen vogel en camper, vermoedelijk ter hoogte van de bumper of het voorwiel. De camper heeft verder niks, de vogel heeft de klap helaas waarschijnlijk niet overleefd.
Na zo’n 270 mijl rijden we vlak onder St. Louis de I-255 East op waarbij we opnieuw de Mississippi rivier oversteken.

USA 2012 146

Daarbij komen we in Illinois terecht, wat betekent dat we weer terug bij af zijn want in deze staat zijn we onze vakantie ook begonnen. Om 5 voor 6 komen we aan op het Cahokia RV Parque, waar we nog net geholpen worden want de office gaat bijna sluiten. We krijgen een plek vlakbij de receptie en de ingang van de receptie. De campingmedewerkers tekent uit hoe we de hele camping moeten overrijden om vooruit op onze plek te kunnen komen. Het lijkt ons echter gemakkelijker om gewoon even 50 meter achteruit te rijden en dat doen we dus ook.
Na even uitrusten gaan we maar eens op zoek naar een restaurant. De omgeving van de camping blijkt echter een niet zo heel welvarend deel van St. Louis te zijn en dat betekent onder andere dat er alleen maar fastfood ketens te vinden. Het enige echte restaurant zit notabene op onze camping zelf, maar ook die heeft een beperkte menukaart. We besluiten dan bij de Wal-Mart eten te kopen en weer zelf te gaan koken. De keuze valt op macaroni met tomatensaus en die smaakt best lekker. Na het eten en de afwas zijn we nog een tijd bezig met het uploaden van foto’s van de laatste 3 dagen op ons weblog. Daarna drinken we nog een biertje en gaan rond half 1 naar bed.

Mileage eind: 1368,5 mijl
Vandaag gereden: 313,9 mijl
Totaal gereden: 1340,9 mijl

Geplaatst door Uris 22:04 Gearchiveerd in Verenigde Staten

Deze blog bericht is nu gesloten voor reacties van niet-leden van Travellerspoint. Je kan nog wel een reactie achter laten als je lid bent van Travellerspoint.