USA 2012 - 31 maart:Hutchinson - Golden (Denver)

Om 8 uur staan w weer op, en om 9 uur vertrekken we van de camping. Ontbijten doen we in de Village Inn in Hutchinson, en dat smaakt ook erg goed. Via Sterling en Lyons, via de highways 96 en 14 rijden we naar de Interstate 70. Eva had een andere route in gedachten (terug naar Salina via de I-135) en blijft daarom bijna 20 minuten protesteren. De Interstate 70 is gaat hier door een saai of erg saai landschap,

USA 2012 011

USA 2012 012

terwijl het qua verkeer ook niet erg boeiend is. Er is zelfs geen Sheriff of Highway Patrol om de boel wat spannender te maken. Wel is er een continue vervelende zijwind die steeds pogingen doet om de camper uit koers te brengen.
Na zo’n 2,5 uur rijden stoppen we even in Ellis om de benen te strekken en te tanken. Daarna gaan we rap weer verder. Zo’n 35 mijl voor de grens met Colorado passeren we de tijdgrens en dat betekent dat we nu in Mountain Time zitten en de klok weer een uur achteruit moet. Om een uur of 3 plaatselijke tijd rijden we eindelijk Kansas uit en Colorado binnen, de tiende en laatste staat in deze vakantie. In Stratton willen we vervolgens wat gaan eten maar helaas is daar geen Subway o.i.d. We tanken daarom alleen de camper weer even bij zodat we Denver kunnen halen en gaan dan weer verder. In Limon doen we een nieuwe poging. Helaas ook daar geen Subway, wel redelijke broodjes in de supermarkt. Als we verder rijden zit er uiteraard een Subway bij de volgende afslag…
De reis gaat vlot weer verder zodat we rond half 6 aankomen in Aurora, waar een camping zou moeten zitten. Die is er ook, maar de omgeving ziet er wat unheimisch uit en de camping zelf is eigenlijk niet meer dan een grote parkeerplaats met picknicktafeltjes, te midden van allemaal woonwagens. Dit lijkt ons geen leuke plek om 2 nachten te moeten staan. Na bestudering van de Woodall’s campinggids is onze conclusie dat we het beste kunnen doorrijden naar de camping in Golden, aan de westkant van Denver. Daar hebben we vorig jaar ook nog een nacht gestaan, en daarvan weten we tenminste dat het een goede camping is. Met de laagstaande zon pal tegen rijden we over de I-70 dwars door Denver verder naar het westen.
Om half 7 komen we aan op het Dakota Ridge RV Park. De receptie is gesloten maar er zijn nog wel plekken beschikbaar. We komen op dezelfde of bijna dezelfde plek te staan als vorig jaar. Na even uitrusten rijden we naar downtown Golden om te gaan eten. Golden blijkt een best aardig oud western c.q. mijnwerkersdorp te zijn met volop keus qua restaurants. We kiezen voor de Old Capitol Hill, waar we allebei Meatloaf nemen. Hadden we nog niet gehad deze vakantie en smaakt best goed. Na nog een wandeling door Golden rijden we terug naar de camping voor de gebruikelijke dingen. Weer rond een uur of half 1 naar bed.