USA 2012 - 2 april: Denver

overcast 12 °C

’ s Nachts is het begonnen te regenen en we staan dan ook onder een zwaar bewolkt hemel om kwart over 7 op. De temperatuur is nog niet eens de helft van gisteren. We ontbijten deze keer in de camper en maken op die manier zoveel mogelijk de het brood, kaas, jam en worst op. Na het ontbijt maken we alles schoon en pakken alles in. Als dat klaar laten we de propaangastank vullen op de camping en rijden uiteindelijk om half 10 weg van de camping.
Via de Interstate 70 en 76 rijden we naar Commerce City, waar we nog even tanken voordat we om 10 uur bij de RoadBear vestiging aankomen. De milagestand is dan 2529,6 mijl, wat betekent dat we precies 2502 mijl gereden hebben. We hadden 2500 vrije mijlen, en hebben dus eigenlijk 2 mijl teveel gereden.
Net als in Middlebury spreekt het personeel hier Engels met een zwaar Duits accent. Het blijken Zwitsers te zijn (RoadBear is ook een Zwitsers bedrijf). De camper wordt helemaal geïnspecteerd. We hebben niks stuk gemaakt en best netjes schoongemaakt, dus de inspectie levert geen problemen op. De 2 mijl teveel worden ons vergeven en dus niet in rekening gebracht (het had ons anders ook maar liefst $0,90 gekost). We kunnen nog een nieuwe KOA-gids meenemen (2 weken eerder was ook handig geweest), en nadat ook de camper van een Duits stel is afgehandeld kunnen we in de shuttlebus naar het vliegveld. Verder zitten er ook 2 Nederlandse mannen in de bus. Zij hadden hetzelfde type camper als wij en dus kunnen we mooi even wat ervaringen uitwisselen. Grappig genoeg hebben ze hetzelfde commentaar als wij: je kunt er wel met 5 man in slapen maar met niet meer dan 2 mensen in leven, niet erg handige indeling, te harde bedden en een dorstige motor (ook zij reden 1 op 4). Zij zijn trouwens in 9 dagen van Middlebury naar Denver gereden.
Nadat de Nederlandse mannen en het Duitse stel zijn afgezet op het vliegveld rijden we eerst naar een autoverhuurbedrijf om een RoadBear-medewerker op te halen en dan door naar ons hotel, de Days-Inn. Nadat we zijn ingecheckt vragen we wat de handigste manier is om naar downtown Denver te komen. Er blijkt een shuttlebus te zijn, waarbij een retourtje 20 dollar kost. Dat lijkt ons wel wat, en na enig aandringen belt de receptioniste om voor ons te reserveren voor 1 uur. Het busbedrijf moet eerst nog even met de chauffeur bellen of het kan, en zullen zo terugbellen. Na 5 minuten wachten in de lobby gaan we alvast naar de kamer. Volgens de receptioniste zal het normaalgesproken wel goed komen.
Nadat we een uurtje hebben uitgerust gaan we om 5 voor 1 weer naar de lobby. Daar horen we van de receptioniste dat het busbedrijf net heeft gebeld dat de shuttle al vol is en ze ons pas om 4 uur naar downtown kunnen brengen. Daar hebben we natuurlijk niks aan. Er staat wel een shuttlebus klaar die naar het vliegveld gaat. Vanaf daar zouden we een snelbus naar downtown kunnen nemen. Helaas is deze shuttle al volgeboekt, maar we kunnen wel met de volgende, om half 2 mee. Te besluiten die dan maar te reserveren. De tussentijd benutten we door even een hotdog te halen bij de 7-11. Om half 2 gaan we dan naar het vliegveld. Daar zijn we precies op tijd voor de bus naar downtown, die maar 1 keer per uur blijkt te rijden. We moeten gepast betalen bij de chauffeur ($11 p.p.) en gelukkig hebben we dat nog.
In een klein uur rijden we naar Market Street in downtown Denver. Daar pakken we de gratis Market Street Shuttle, die de hele Market Street (de centrale winkelstraat) afrijdt. Het is dan nog een klein stukje lopen naar het Denver Firefighter Museum, dat gevestigd is in een oude brandweerkazerne. Binnen staan een aantal oude brandweerwagens en wordt de geschiedenis van de brandweer in Denver verteld. Het museum is klein, maar wel leuk. Mellius kan hier eindelijk eens achter het stuur van een brandweerwagen zitten, een droom komt zo natuurlijk uit! Als we zo’n beetje door het museum heen zijn is het ook 4 uur en gaat het museum sluiten. Als we weer naar buiten lopen rijdt er net een brandweerwagen langs, die op die manier bewijst dat brandweerwagens in Denver wit zijn, zoals in het museum al werd verteld.
Hierna gaan we naar een erg grote boekwinkel in Market Street waar we een tijdje rondneuzen. Als we zijn uitgekeken lopen we nog een stukje door Market Street, zien dat de souvenirwinkels nog gelijk zijn aan vorig jaar en gaan dan maar eens op zoek naar wat eten. De keus valt op Chili’s waar we voor een wat lichtere hap kiezen. Het is happy hour, wat betekent dat we 2 biertjes voor de prijs van 1 krijgen. We hebben nog plek voor dessert, maar die plek is wel volledig ingenomen na het nuttigen van een cheesecake en brownie-sundae.
Om 20 over 7 pakken we de bus terug naar het vliegveld. Na een kwartiertje wachten komt daar de shuttlebus naar het hotel voorijden. In het hotel nemen we een duik in het zwembad wat toch wel een beetje koud is. Ook de hot tub is helaas niet zo heel erg hot. Na 20 minuten houden we het voor gezien en gaan we weer terug naar onze hotelkamer. Daar drinken we nog een biertje en gaan rond half 1 naar het (zachte) bed.

Mileage eind: 2529,6 11,3 mijl
Vandaag gereden: 18,3 mijl
Totaal gereden: 2502,0 mijl

Geplaatst door Uris 14:12 Gearchiveerd in Verenigde Staten

Deze blog bericht is nu gesloten voor reacties van niet-leden van Travellerspoint. Je kan nog wel een reactie achter laten als je lid bent van Travellerspoint.