USA 2012 - 29 maart: Eureka-Topeka

Nadat ’s nachts nog een behoorlijke onweersbui langs is gekomen staan we om 8 uur weer op, en om iets over negenen vertrekken we van de camping. Ontbijten doen we deze keer weer eens bij de Denny’s, waar het ontbijt weer erg stevig maar ook erg lekker is.

29032012047

Hierna rijden we een stukje terug richting Saint Louis om het Route 66 State Park te bezoeken. Als we daar aankomen is de weg naar het park afgesloten, maar we kunnen het Visitor Center nog wel bezoeken.

USA 2012 157

USA 2012 158

Het blijkt dat daar ook het Route 66 museum is, en daar kwamen we eigenlijk voor. In het museum is het nodige te zien over de geschiedenis van Route 66, over de motels langs de route en over het dorpje Tower Beach dat op de plek stond waar nu het park ligt. In de jaren 70 was men zo slim om de straten met olie te besproeien (tegen het stof), maar die olie bevatte het giftige dioxine. Na een overstroming in 1982 werd besloten om het hele dorp plat te gooien en de grond schoon te maken en op die plaats dus een park neer te leggen. Het museum is niet groot, maar wel interessant. Het is gevestigd in een roadhouse uit 1935, en vroeger was het een motel en restaurant. De brug er vlakbij, die nu afgesloten is, maakte deel uit van de oorspronkelijke route 66.

USA 2012 002

Nadat we in de giftshop nog een paar route 66 spullen hebben gekocht (onze souvenirkast puilt intussen uit, en het moet nog allemaal mee naar huis) gaan we weer de Interstate 44 op. Na een klein stukje verlaten we die weer om de US Highway 50 West te nemen. Eigenlijk zouden we zo snel mogelijk naar de Interstate 70 moeten, maar de highway is afwisselender en leuker. En zo kom je nog eens nog een aantal slapende en soms half ingestorte dorpjes. Via Jefferson City komen we in Sedalia terecht waar we even pauzeren om de benen te strekken. Toevallig komen we langs een liquor store waar we nog wat bier halen. Onder andere Heineken Dark Lager wat we in Nederland niet kennen, maar naar later blijkt een iets beter smakend Oud Bruin blijkt te zijn.
We vervolgens onze weg op de Highway 50 en stoppen ook nog een keer in de buurt van Kansas City om te tanken en even een hotdog te eten. Daarna gaan we weer snel verder. In Kansas City komt de Highway 50 samen met de Interstate 470 die later weer overgaat in de Interstate 435. Ten westen komt deze weg uit op de Interstate 70. Over deze weg steken we weer een staatsgrens over, wat betekent dat we Missouri nu helemaal van oost naar west zijn doorgereden en nu in Kansas zijn aangekomen. De weg verandert meteen in een tolweg (de Kansas Turnpike) en dat betekent dat Mellius weer acrobatische toeren moet uithalen om het ticket in ontvangst te kunnen nemen. Het is intussen behoorlijk hard gaan waaien en aangezien de wind dwars op de weg staat wordt onze camper toch weer wat nerveus qua weggedrag. Maar we zien ook verschillende vrachtwagens die zo nu en dan wat uit koers raken.
Na weer enig zoeken komen we om half 7 aan op de KOA-camping in Topeka. Ook daar vind het wel wat winderig. Gisteren hebben ze nog een behoorlijke onweersbui gehad, en misschien dat die er vanavond ook weer komt. In geval van nood kunnen we schuilen in de recreatieruimte van de camping. Nadat we ons hebben ingeschreven rijden we meteen terug naar Topeka om te gaan eten. Op aanraden van de camping baas gaan we naar de Blind Tiger Brewery. Dat blijkt een behoorlijk groot restaurant met eigen brouwerij te zijn. Met uitzicht op de brouwketels drinken we een heerlijk biertje (Honey Brown Ale respectievelijk Porter) met daarbij prima eten.
Na het eten rijden we terug naar de camping. Van een onweersbui nog geen spoor. Verder de gebruikelijke dingen en om 12 uur naar bed.

Mileage eind: 1750,1 mijl
Vandaag gereden: 342,2 mijl
Totaal gereden: 1732,5 mijl

Geplaatst door Uris 21:51 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (1)

USA 2012 - 28 maart: St. Louis- Eureka

Zoals gebruikelijk gaat de wekker om 8 uur. Ontbijten doen we weer eens op de camping, in de zon op het bankje naast de camper. Na het ontbijt legen we maar weer eens de black en gray water tanks en vullen de verswatertank weer bij. Daarna rijden we via Highway 3 en Interstate 55 naar de Anheuser-Busch brouwerij in St. Louis.

USA 2012 151

USA 2012 149

Dit is de grootste bierbrouwerij ter wereld, en volgens eigen zeggen brouwen ze het beste bier ter wereld. De meningen daarover verschillen nogal. We kunnen er een gratis rondleiding krijgen. Voordat het zover is kijken we eerst nog een half uurtje rond in de hal van het ontvangstcentrum en de giftshop. De rondleiding wordt gegeven door Mariah en Mike die het wel heel erg op de automatische piloot doen. Mariah praat zo monotoon dat de paar grapjes die ze maakt absoluut niet overkomen. Ze vertelt in het kort de geschiedenis van de brouwerij. Dat Anheuser-Busch en aantal jaren geleden is overgenomen door Inbev en dus in feite nu Belgisch is wordt wel heel terloops genoemd.
De rondleiding begint bij de stallen van de Clydesdales paarden die samen met de bierkoets een belangrijk symbool vormen voor de brouwerij.

USA 2012 148

Terwijl wij nog even een paar foto’s maken loopt de groep alweer verder. Mariah is er nog maar die loopt met een paar mensen weer terug naar het ontvangstcentrum. Wij besluiten dan maar weer achter de groep aan te gaan maar die is alweer uit beeld verdwenen. Gelukkig komen een paar andere gidsen tegen die ons weer op koers brengen. De groep blijkt intussen in een grote lageringsruimte te zijn. Mike heeft daar net zijn praatje gehouden zodat wij nog maar kort tijd hebben om ook nog te kijken. De volgende stop is de min of meer verplichte fotoshoot, waarna we verder gaan naar het eigenlijke brouwgedeelte. Nadat Mariah heeft uitgelegd hoe bierbrouwen in zijn werk gaat (en hoeveel zorg Anheuscher-Busch er aan geeft om het beste bier ter wereld te brouwen) komen we in een mooie klassieke hal met moderne brouwketels. Daarna gaan we snel weer verder naar de verpakkingshal waar we vanachter glas overal lege en volle bierflesjes voorbij zien komen.

USA 2012 150

Logistiek gezien natuurlijk erg interessant. Mellius meent ergens onderweg in een kantoor nog een SAP-scherm te zien dus misschien liggen hier nog carrièremogelijkheden voor hem (een kort onderzoekje naderhand leert dat Anheuser-Busch inderdaad SAP gebruikt).
Hierna gaan we in een busje en worden we teruggereden naar het ontvangstcentrum. Daar mogen we een gratis biertje halen. Wij kiezen voor de klassieker van de brouwerij, de Budweiser. Er zit weinig smaak aan maar het drinkt wel lekker weg. Ondertussen worden de foto’s langsgebracht die bij de fotoshoot zijn gemaakt. Ze zijn best leuk en aangezien de rondleiding toch gratis was besluiten we ze voor $20,- toch maar te kopen.

USA 2012 156

Hierna verlaten we het brouwerijcomplex en rijden via de Interstate 55 weer naar downtown. Bij de Arch is het vervolgens even zoeken naar een parkeerruimte. De parkeergarage kunnen we uiteraard niet in. Er staat wel een bord dat verwijst naar een RV-parking maar echt duidelijk is het niet. Uiteindelijk vinden we het en blijkt dat we met een RV gratis kunnen parkeren terwijl mensen met een gewone auto moeten betalen voor de parkeergarage.
We lopen vervolgens naar het Busch Stadium, het honkbalstadion van de St. Louis Cardinals die in 2011 de World Series hebben gewonnen.

USA 2012 153

Na enig zoeken vinden we een kassa waar Tourtickets boven staat. Helaas zijn er maar 2 stadionrondleidingen per dag en de laatste was om half 2, inmiddels bijna anderhalf uur geleden. We kunnen het stadion dus alleen van de buitenkant bekijken. De giftshop is nog wel open en daar kopen we nog een speciale World Series Champions Bobblehead. Via het State Capitol lopen door downtown naar de Arch, het symbool van St. Louis. Nadat we die van alle kanten op de foto hebben gezet wacht ons ook hier een teleurstelling: alle tours naar de top van de Arch zijn voor vandaag al uitverkocht!

USA 2012 155

USA 2012 154

Ook hier kunnen we dus niet naar binnen. We kunnen nog wel de giftshop (uiteraard) en een museum bezoeken. In het museum wordt verteld hoe het westen van Amerika werd ontdekt, onder andere door de Lewis & Clark expeditie. Het is op zich wel interessant maar ook wel erg veel leeswerk.
Bij de balie vragen we nog vanaf hoe laat we eventueel morgen naar de top kunnen. De eerst beschikbare tour blijkt pas om half 12 te zijn. Dat is ons te laat en dus besluiten we St. Louis voor vandaag voor gezien te houden en nog een stukje naar het westen te rijden. Via de Interstate 55 en 44, met onderweg een kleine file, komen we om kwart over 5 aan op de KOA-camping in Eureka. Daar is nog heel veel plek. Het zwembad is helaas nog niet gevuld, anders hadden we nog even kunnen zwemmen. Nu relaxen we nog even bij de camper tot we om een uur of 7 weer vertrekken om te gaan eten. Hier is gelukkig genoeg keuze qua restaurant en ook een van onze favoriete ketens, de Applebee’s heeft hier een vestiging. Het eten is er inderdaad weer erg lekker. De hoeveelheden zijn behapbaar, en dus nemen we deze keer ook nog een dessert. Alles bij elkaar (drank, hoofdgerecht en dessert, exclusief fooi) zijn we voor ons tweeën $37,95 kwijt, nog geen 30 euro dus.
Terug op de camping werken we dagboek en weblog weer bij, drinken een biertje en gaan om een uur of 12 naar bed.

Mileage eind: 1417,9 mijl
Vandaag gereden: 49,4 mijl
Totaal gereden: 1390,3 mijl

Geplaatst door Uris 22:10 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (1)

USA 2012 - 27 maart: Memphis- St. Louis

Om 8 uur staan we weer op, en na een groet aan onze Nederlandse buren rijden we om iets over 9 de camping af. Via de Elvis Presley Boulevard rijden we de Interstate 240 op. Langs de weg zien we meerdere borden van een IHOP-restaurant, maar als we de afslag nemen waar de IHOP zou moeten zitten kunnen we hem niet vinden. Gelukkig vinden we wel een ander restaurant waar we ook een prima ontbijt krijgen. Na het ontbijt vinden we na enig zoeken de I-240 weer terug die we afrijden tot we de I-40 West kunnen pakken. Ter hoogte van downtown gaan we weer van de interstate af om op zoek te gaan naar het Slave Haven Underground Railroad Museum. Dat is gevestigd in een niet heel erg florissante buurt met wat dichtgetimmerde huizen e.d.

USA 2012 145

In het museum loopt net een grote groep uit een bus rond. Wij luisteren even mee en begrijpe dan dat we eigenlijk naar een andere ingang moeten. Daar komt ook net de rondleidster aan die ons vraagt of we met de groep meewillen of over 25 minuten een separate rondleiding willen. We besluiten het eerste te doen totdat blijkt dat de groep weer snel weg moet. Van een andere gids krijgen we alsnog de hele rondleiding, samen met en ander stel. Het blijkt dat het huis waar we staan in 1856 door een geëmigreerde Duitser speciaal is neergezet om als veilige haven voor gevluchte slaven te dienen. Ja, er zijn ook goede Duitsers! Gevluchte slaven konden in de kelder van dit huis tijdelijk verblijven tot er gelegenheid was om via de Mississippi-rivier verder naar het noorden te reizen. De gids vertelt uitgebreid over dit huis, de zogenaamde Underground Railroad waarlangs de slaven vluchtten, maar ook over de mensonwaardige manier waarop de slaven vanuit Afrika naar Amerika werden vervoerd, in Amerika werden verhandeld en door hun bazen werden behandeld. Met een echte gospelstem zingt ze zelfs nog een stukje van de liedjes waarmee de slaven communiceerden. Erg interessant allemaal. Maar wel zo uitgebreid dat het al 12 uur is geweest voordat we weer in de camper stappen om op weg te gaan naar Saint Louis.
Via de Interstate 40 West komen we op Interstate 55 North terecht en die brengt ons al snel in Arkansas, de zevende staat in deze vakantie. Het landschap is er niet erg boeiend, het lijkt net alsof we over de A6 door de Flevopolder rijden. Na 65 mijl rijden we Arkansas alweer uit en rijden we Missouri in. Het landschap wordt langzamerhand wat heuvelachtiger en daarmee wat boeiender. Het waait wel behoorlijk hard en dat vindt onze camper, met een relatief korte wielbasis, niet zo heel fijn. Ten opzichte van de camper van vorig jaar rijdt deze toch wat onrustiger. Ondertussen hebben we ook ontdekt dat onze TomTom ook Nederlands kan praten. Voortaan zal de Nederlandse Eva ons begeleiden.
Na zo’n 20 mijl in Missouri halen we in een Welcome Center een stapeltje folders. Weer zo’n 30 mijl verder stoppen we om benzine te tanken en om een broodje van de Subway te halen. Als we weer onderweg zijn besluit een grote vogel (type erg grote kraai of raaf) om vanuit de middenberm van de snelweg maar weer eens een stukje te gaan vliegen. Helaas doet hij dat net als wij langskomen, en wij komen van rechts en zijn toch sterker. Met een doffe klap botsen vogel en camper, vermoedelijk ter hoogte van de bumper of het voorwiel. De camper heeft verder niks, de vogel heeft de klap helaas waarschijnlijk niet overleefd.
Na zo’n 270 mijl rijden we vlak onder St. Louis de I-255 East op waarbij we opnieuw de Mississippi rivier oversteken.

USA 2012 146

Daarbij komen we in Illinois terecht, wat betekent dat we weer terug bij af zijn want in deze staat zijn we onze vakantie ook begonnen. Om 5 voor 6 komen we aan op het Cahokia RV Parque, waar we nog net geholpen worden want de office gaat bijna sluiten. We krijgen een plek vlakbij de receptie en de ingang van de receptie. De campingmedewerkers tekent uit hoe we de hele camping moeten overrijden om vooruit op onze plek te kunnen komen. Het lijkt ons echter gemakkelijker om gewoon even 50 meter achteruit te rijden en dat doen we dus ook.
Na even uitrusten gaan we maar eens op zoek naar een restaurant. De omgeving van de camping blijkt echter een niet zo heel welvarend deel van St. Louis te zijn en dat betekent onder andere dat er alleen maar fastfood ketens te vinden. Het enige echte restaurant zit notabene op onze camping zelf, maar ook die heeft een beperkte menukaart. We besluiten dan bij de Wal-Mart eten te kopen en weer zelf te gaan koken. De keuze valt op macaroni met tomatensaus en die smaakt best lekker. Na het eten en de afwas zijn we nog een tijd bezig met het uploaden van foto’s van de laatste 3 dagen op ons weblog. Daarna drinken we nog een biertje en gaan rond half 1 naar bed.

Mileage eind: 1368,5 mijl
Vandaag gereden: 313,9 mijl
Totaal gereden: 1340,9 mijl

Geplaatst door Uris 22:04 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (0)

USA 2012 - 26 maart: Memphis

Omdat we vandaag niet hoeven te rijden staan we pas om half 9 op. Ontbijten doen we naast de camper onder onze zonneluifel. Heerlijk!

U2012 003

Na het ontbijt en afwas lopen we naar de ticketverkoop voor Graceland waar we de Platinum Tour voor $36,- p.p. nemen. Het is er niet druk en na de min of meer verplichte foto kunnen we met een audioset op het hoofd meteen de bus naar de Graceland Mansion in stappen. De Mansion is begin jaren ’60 door Elvis voor $100.000,- gekocht en daarna op geheel eigen wijze ingericht. Tot grote schrik van Mellius kan Uris de inrichting op sommige punten wel waarderen.

U2012 010

U 2012 004

Omdat de stroom bezoekers toch wel doorgaat heb je weinig tijd om uitgebreid stil te staan in elke kamer. Na bezichtiging van de verschillende kamers in het huis komen bij de buitenverblijven waarin meer verteld wordt over zijn filmcarrière, zijn giften aan goede doelen, zijn comeback in 1968 en de vele gouden en platina platen die hij gekregen heeft. Hij schijnt meer dan een miljard platen verkocht te hebben.

U 2012 006

De rondleiding eindigt in de Meditation Garden, waar Elvis samen met zijn vader, moeder, oma en doodgeboren tweelingbroer begraven ligt. Erg indrukwekkend.

U 2012 007

U2012 009

U 2012 008

Met de bus gaan we weer terug naar de overkant waar we als eerste het automuseum bezoeken, met daarin de verzameling auto’s van Elvis waaronder de beroemde roze Cadillac.

U2012 011

De uitgang van dit museum gaat via een gift shop. De volgende tentoonstelling gaat over de invloed die Elvis heeft gehad op de muziek. Hierin vertellen artiesten zoals Rod Stewart, Bono, Bruce Springsteen en Elton John over hoe Elvis ze heeft geïnspireerd en hoe gaat hij wel niet was. Verrassenderwijs eindigt deze tentoonstelling in een …. gift shop! Via nog 2 gift shops komen we aan bij de 2 vliegtuigen van Elvis, een grote, de Lisa Marie, en een kleinere zakenjet, de Hound Dog II. Het interieur van met name het eerste vliegtuig is erg luxueus, met onder andere een aparte slaapkamer en stoelriemen die met gouden clips werden vastgemaakt.

U 2012 012

U 2012 013

De exit gaat ook hier weer via een gift shop. Deze keer kopen we er ook nog iets, namelijk een boek over Elvis met alle mogelijk losse materialen zoals toegangskaartjes, foto’s enzovoort. Erg leuk. We hadden het boek ook al in een eerder gift shop gezien, maar het was daar beschadigd. Nu hebben we wel een net exemplaar. Omdat het boek nogal wat weegt lopen we er eerst mee terug naar de camping. Daar drinken en eten we nog wat.

Om 3 uur gaan we weer terug voor de laatste tentoonstellingen. De eerst gaat over zijn comeback-concert in 1968: er staan wat spullen van die show en er wordt een film getoond over het concert. De tweede en laatste tentoonstelling gaat over de film Elvis on Tour die in 1973 is gemaakt over Elvis en een aantal concerten die hij toen gaf. Er zijn ook nog een aantal van de pakken te zien die hij toen droeg. Na nog een laatste bezoek aan een gift shop zijn we helemaal Elvis-gehersenspoeld en kunnen we intussen al zijn liedjes meezingen. Desondanks was het een erg leuk, interessant en indrukwekkend bezoek.
Weer terug op de camping kopen we in de campingwinkel voor Uris nog een Pink Label Elvis Barbie. Daarna relaxen we wat en proberen nog wat foto’s op ons weblog te plaatsen, wat helaas weinig succesvol is. Ondertussen is er een identieke RoadBearcamper naast ons komen staan, met, hoe kan het ook anders, Nederlanders aan boord.

Om 6 uur gaan we in de buurt maar eens op zoek naar een restaurant. Bij Graceland blijkt echter alles dicht te zijn en iets verderop wordt de Elvis Presley Boulevard er sowieso wat morsig en is ook geen fatsoenlijk restaurant meer te vinden. We besluiten terug te gaan naar de camper en de maaltijden die we al een tijdje in de vriezer hebben dan maar te gaan eten. Ze smaken nog best redelijk en aan de picknicktafel in het laatste avondzonnetje zit het ook best goed.
Na het eten is het tijd om maar eens wat kleding te gaan wassen. Het kost wat moeite om aan voldoende kwartjes te komen voor de wasmachine en de droger, maar met behulp van het winkeltje van het Heartbreak hotel en enig geduld lukt het. Ondertussen raken we aan de praat met de Nederlandse buurvrouw. Zij zijn op weg naar New York en zijn nu voor de derde keer op deze manier en in dit jaargetijde met de camper op pad. Vorig jaar hadden ze nog -14 en zaten ze in de sneeuw, wat wel weer aangeeft hoeveel geluk we dit jaar met het weer hebben. Nadat de was schoon en droog is drinken we nog een biertje, lezen nog wat en werken het dagboek en het weblog bij. Op de normale tijd gaan we naar bed.

Vandaag 0 mijl gereden met de camper.

Geplaatst door Uris 22:05 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (1)

USA 2012 - 25 maart: Jackson - Memphis

Om 8 uur staan we op. Ontbijten doen we deze keer bij een Waffle House, waar de serveersters worden aangenomen op hun grote mond. Dat moet ook wel want alle orders worden naar de keuken geschreeuwd en er gaat niets via briefjes. Wonderlijk genoeg gaat het altijd goed en wonderlijk gaat het ook zo in alle Waffle Houses. De serveersters zijn meestal ook types die je niet durft tegen te spreken. Onze serveerster is nog jong maar we voorspellen haar nog een grote carrière binnen de Waffle House.
Na het ontbijt rijden we de Interstate 40 verder af totdat we om kwart over 11 aankomen op de Graceland RV Park and Campground, tegenover Graceland en achter het Heartbreak Hotel. De camping heeft een eigen bewaker die tevergeefs op zoek gaat naar een nummerbord. Maar die hebben we niet. De camping heeft nog plek voor ons, al zal die later op de dag wel helemaal vol raken. Na ons arriveert nog een nieuwe RoadBear camper zonder nummerbord, dus de bewaker heeft een zware dag vandaag.

Van de camping hebben we een hele stapel folders gekregen en na bestudering daarvan concluderen we dat we met de Sun Studio Shuttle gratis naar downtown kunnen, en vervolgens voor $5,- p.p. ’s avonds weer terug kunnen met de shuttle van het hotel. We pakken snel onze spullen en reserveren de shuttle terug en stappen dan in de Sun Studio Shuttle die net aan komt rijden. Zoals de naam al zegt zet deze shuttle ons af voor de Sun Studio.

Hier zijn grote namen hun carrière begonnen, zoals B.B. King, Johnny Cash, Jerry Lee Lewis en natuurlijk Elvis Presley die hier ooit $3,- betaalde om een song op te nemen. Tot eind jaren 60 zijn hier platen opgenomen, daarna heeft het een tijd leeg gestaan totdat in de jaren 80 een groep mensen vond dat de studio behouden moest blijven. Nu is het een museum, maar worden er ook nog steeds opnamen gemaakt. In 1988 heeft ook U2 hier nog 3 nummers opgenomen. Van de TV-serie ‘Nick & Simon in Amerika’ menen wij te weten dat ook Nick & Simon hier zijn geweest, maar gek genoeg noemt de gids hun niet in het rijtje beroemde artiesten die hier opnames hebben gemaakt. Het is trouwens wel een aparte gids, die op grappige wijze met de nodige ironie en zelfspot haar verhaal vertelt.

Na 3 kwartier is de rondleiding weer voorbij en stappen we weer in de shuttle. Die zet ons af bij het Rock & Roll museum vlakbij Beale Street in downtown. We lopen vervolgens 5 blokken over de enigszins verpauperde Main Street naar het Civil Rights Museum. Dat is gevestigd in het Lorraine Motel, waar op 4 april 1968 Martin Luther King Jr. werd vermoord. Op de plek waar hij stond op het moment van de aanslag hangt sindsdien een krans aan het balkon.

We beginnen onze rondleiding met een film over Martin Luther King en de reden dat hij toen in Memphis was. Er was toen een staking van (zwarte) vuilnismannen gaande omdat ze hogere lonen wilden en menswaardig behandeld wilden worden. King kwam naar Memphis om een demonstratie van en voor deze staking te ondersteunen. De manier waarover zijn collega-predikanten over hem en over de aanslag praten is wel erg indrukwekkend.
In het museum zelf wordt de hele geschiedenis van de strijd voor gelijke rechten voor blank en zwart in Amerika verteld. Toch afschuwelijk om te zien in hoeverre de rassenscheiding in de jaren ’50 en ’60 in met name de zuidelijke staten van Amerika was doorgevoerd. Niet echt een periode waarop men in Amerika trots kan zijn. Het hele verhaal eindigt bij motelkamer 306 waar King zijn laatste nacht heeft doorgebracht. Hij werd ook voor de deur van deze kamer neergeschoten. Tegen de tijd dat we daar zijn aangekomen is het ook al 5 uur en gaat het museum sluiten. Voor Mellius de tweede keer dat hij het laatste stuk snel door moet, want ook in 2002 had hij in dit museum al te weinig tijd.

Weer buiten lopen we terug naar Beale Street waar de bekende bars zoals BB King Blues Cafe zitten. Het is hier al behoorlijk druk en in de meeste bars is ook wel een band aan het spelen.

Wij kijken wat rond en stappen dan Arnold’s binnen om wat te gaan eten. Vanaf het dakterras hebben we prima zicht op alles wat er in Beale Street gebeurt. Het eten smaakt er redelijk. Als we bijna klaar zijn zien we opeens uit alle richting 5 politiewagen met gillende sirene naar Beale Street rijden. Als we even later zelf op de straat zijn blijkt er een vrouw letterlijk op haar achterhoofd gevallen was en dat daarvoor dus alle commotie was. Tegen die tijd hebben zich ook nog een brandweerwagen en een ambulance bij het legertje hulpverleners gemeld. Het lijkt allemaal een tikkeltje overdreven.
Wij kijken nog wat verder rond en drinken nog een biertje totdat het tijd is om de shuttle terug naar de camping te nemen. We moeten daarvoor de serveerster nog wel tot enige spoed manen want die komt maar niet met de rekening. De shuttle brengt ons weer vlot terug naar de camping, waar we nog een niet succesvolle poging doen om internet werkend te krijgen. We gaan vanavond maar eens vroeg naar bed, om een uur of half 12.

Mileage eind: 1054,6 mijl
Vandaag gereden: 89,2 mijl
Totaal gereden: 1027,0 mijl

Geplaatst door Uris 22:01 Gearchiveerd in Verenigde Staten Reacties (1)

(Berichten 6 - 10 uit 26) « Pagina 1 [2] 3 4 5 6 »